La Lutte de Libération Nationale, c'est l'occupation constante de tous les terrains qui concernent la Lutte Institutionnelle, la lutte de masse et la lutte armée.
  Accueil La Lutte en Vidéos Archives de la LLN La Lutte en Audio

La Lutte en photos

Contactez Unità Naziunale    
 


Les archives de la LLN en ligne sur corsicainfurmazione.org

Offrez un produit
Generazione76




Empêcher le clic droit
Empêcher la sêlection du texte

COMMUNIQUE DU FLNC dit du 22 octobre 2002 (source Forum Pasquale Paoli)

Communiqué du FLNC remis aux structures présentes à CORTI pour la Réunion.

 

FLNC

Partitu Sucialistu per l’Indipendenza * Partitu di a Nazione Corsa *Accolta Naziunale Corsu * U Partitu di a Chjama * A Chjama Naziunale * A Manca Naziunale * Corsica Nazione * Indipendenza * I Verdi Corsi * U Rinnovu

Sittembre di u 2003-09-24

FRATELLI

Site oghje nantu a u versu naturale di a nostra storia, u versu chi vi chjama à a riflessione; quella d'una ricerca ghjusta é indispensevule d'Unione. L'Unione Santa di u populu Corsu per a so salvezza, é per cio, prima di tuttu, l'unione di l'inseme di e forze publiche chi cumponenu u muvimentu naziunale.
Sta dimarchja vi deve impone a scelta di a strada à piglià per pudé sbuccà à a suvranità tanta bramata da noi tutti.
So numerosi l'andati arcani chi vi ponu purtà sin'à e sarre serene di a Libertai, so parechji i chjassi cunisciuti chi ponu guidà i vostri passi sin à 'sse cime sulenne. Mà a marchja po esse longa é fastidiosa, or duncque, a fiancu a voi marchjeremu!
Avete sceltu, incu raggio, di parlà di l'impegnu di a lotta armata.
A cunniscite tutti quessa l'impegnatura...
Tutti avete datu sangue, forza, lacrime, aiutu o puru sustegnu un ghjornu passatu...
Tutti avete trimatu, pientu, mughjatu, spartutu o puru guaritu, nutritu, asciuvatu lacrime e sangue in 'sse annate passate.
Nimu ùn po nigà tanti trastusgii e malanni! A vostra riflessione ghjé logica é leghjitima, ghjé dinù nostra!

Mà dà a leghjitima viulenza (clandestina) à a spressione democratica leghjitima ghjé storta a strada.
- quantu so i prugetti speculativi mandati a catemu da l'azzione publica é democratica?
- quantu so i discorsi vani, é e trattazione piatte chi fecenu cede a ripressione pulitica?
- quantu so l'azzione publiche chi piantonu i manghjoni ingordi inde e so malfatte é e so cumbriccule?
- quantu so, sempre oghje e spressione democratiche chi impauriscenu i peghjii incetadori?

Eppuru a sapemu, e cunniscimu e derive di a lotta armata.
L'estru di l'omi ùn hé solu respunsevule; a depolitisazione ghjé a ruvina di u militante. L'officialisazione di a so funzione inde a struttura dinû!
- Mà quantu so, i scunisciuti sinceri, che vo ùn dubitate mancu di gljornu?
- Mà quantu so iss'operai, ingenieri, teeniehi, agricultori é artigiani chi mettenu a spessu a so libertà in ghjocu é a so famiglia in periculu, per una causa ghjusta, senza interessi perché ùn trovanu oghje inde i muvimenti publichi a fiaccula di a speranza?
- Mà quantu so ad ùn di nunda, è chi facenu di ghjomu a palesu o di notte inde a bughjura?
- Mà quantu so ad avé datu tuttu, senza durnandà nunda?
- Mà quantu so ad avéne una techja di a clandestinità?
- Mà quantu so pronti a fassi ghjudicà da i soi?

Per spenghje u focu di a viulenza clandestina, solu un sofflu maestru populare ci po ghjunghje.
Avete oghje a pussibilità d'ingunffia u pettu per purtà 'ssu sofflu, tandu spenghjeremu e bruste incù i nostri pedi!

Vi date u tempu di custruisce, per a Corsica di dumane un' andatura sputica é schietta, chi purterà a speranza populare à crede ad una suciétà nuvella, induve chi l'orni Corsi camperanu fieri é liberi segondu a legge dii 50 diritti, pari a tutti l'altri.
Una operata majo, una muraglia a l'usu di quelle ch'avvinghjenu e nostre muntagne, chi cunfinanu e nostre pieve, ch'accinghjenu l'orte seculare di a nostra storia. Una muraglia per difendeci, mà dinù per pusàci, per arripughjàci, é per custruisce... Ci purteremu e nostre petre, e nostre scaglie una a una!

Sapemu bé che vo saperete truvà e donne é l'omi novi per purtà a bandera di a lotta. Donne é omi di vaglia é di savièzza, ch'ùn hanu avutu sin 'ad oghje a supportà i pesi grevi di e respunsabilità passate (attive o passive...), omi e donne chi saperanu fà sorge un prugettu di suciétà, fimdatu nantu a i valori cullettivi di u populu Corsu. Omi e donne già impegnati inde a suciétà civile, pulitica o sociale di a Corsica.
L'eletti di dumane devenu esse quelli di u populu, é micca quelli di i partiti ! Si devenu avvicinà di e forze ecunomiche, suciale, culturale, prufeziunale, associative. Tutta sta ghjente impegnata aspetta d'esse intesi, capiti é micca sottumessi é ingulliti dà i partiti, qualeli sianu!
A lotta nantu a u terrenu esiste sempre, ùn ha bisognu d'esse «ripigliata in manu», mà brama una ascolta sincera.
Un prugettu di suciétà, apertu a una ecunumia resistante à u sistema finanziariu mundiale.
Una resistenza à u marosulu neu-liberale chi crescendu i mari finanziarii, ei rode pian-pianinu e terre d'ogni paese.
Un prugettu di suciétà puliticu!
U dibattitu istituziunale ùn deve esse che una callaghja nanta u chjassu di a lotta.
Una callaghja prestu aperta da u populu, quand'ellu saperà induve ci vole a andà, é ch'ellu averà a mente chi u benistà cumunu di u populu passa per a resistenza a tuttu cio chi u sottumette!
Forse iss'ultime annate passate, u solu dibattitu istituziunale ha infragicatu a fede militante, nantu a u tavulinu di a riflessione pulitica.

Una riflessione micca fundata sola nantu a un settore d'attività cume u turisimu.
U turisimu ghjé oghje, unu di i mutori di a mundialisazione. Face partitu di l’attrezzi in manu a i grandi gruppi internaziunali (trasporti, agenzie e gruppi di centri di vacanze, grande distribuzione, banche...) é a l'interessi privati frusteri oppuru Corsi, chi inciaccanu e culture, chi sfruttanu u patrimoniu naturale é culturale a prufittu di i so propii interessi, a pro soiu!
U turisimu ùn hé micca ammaestrevule! U so sviluppu dipende di e mode, di e situazione pulitiche di i stati ricchi ; ellu po dinù di manera rapida é incuntrolevule, scambià é so destinazione segondu l'estri intemaziunali di u mumentu, segondu a stabilità pulitica di tale o tale paese di a pianetta, segondu l'accordi intemaziunali di 'ssi paesi accuglienti incùn i paesi sviluppati chi mandanu a so ghjente a fassi coce à u sole, oppuru à godesi appena «d’aria pura» chi li manca induve ellii.

L'accolta di tanta ghjente in cusi pocu tempu dumanda sforzi impurtantissimi a u populu Corsu.

Ci vole a suppurtà u pesu di e strutture d'accolta, quandu oghje ghjornu ghjé quasi impussibile di truvà alloghju a prezzu muderatu per i nostri giovanni, sia in campagna sia inde e città.
U pesu di a polluzione e di u trattamentu di u rumenzulu (quandu ùn avemu ancu decisu di l'orientazione à piglià per què), u pesu di a gestione di l'acqua d'istatina (quandu ci manca a noi paisani, citadini é agricultori), u pesu di a maestria di l'energia, (quandu qui dinù e scelte maio ùn so ancu state definite).

90% di u populu stà oghje in Corsica inde e zone urbanizate.
Quale so oghje i Corsi chi si ponu custruisce una casa in paese o in campagna?
Quale so i Corsi oghje ch'hanu i mezzi di cumpràssi una lenza di terra per custrusice?
Quantu so i Corsi oghje a pudéssi pagà un affittu per una famigliola a 550 E u mese, senza e cariche?
Cacciati i 35 % di a populazione attiva chi so funziunarii, 50 pochi quelli hanu i mezzi. Eppuru so quelli chi vedenu tutti l'anni, appena di più, cresce e «villà» occupate un mese a l'annu!

Ghjé vera chi li ferma a pussibilità di a lucazione in quante che guardianu dà sitiembre à a fine di maghju...

U settore di battimentu si po, ellu, sotisfà di 'ssu sviluppu.
Mà quantu so i giovanni corsi a fà i camalli?

Qui dinù u dibattitu nantu a cursisazione di I'impieghi hé troncu é s' arresta a u settore publicu
So poche e riflessione chi portanu à a cursisazione di l’impieghi inde u battimentu, l'agricultura, a mecanica oppuru l'artisgianatu (ancu per l'attività nobile cume i panatteri, i macellari, i bancalari...)

Quantu so i nostri figlioli a vulé piglia quessi I'impieghi?

A vostra andatura deve dinù, valurizà quessi l'impieghi, deve purtà i giovanni ad esse fieri di fà quessi i travagii. So utuli, quante l'altri, per a custruzione di u nostru paese. Un operaju incùn una cazzola vale bé un dutiore, un stitutore, un avucatu o un tecnicu di quale siasi I 'Agenzia o l 'Oftiziu né?

L'Agricultori, l'artisgiani, i picculi cummercianti so quelli ch'hanu resistitu u più a u sistema, mà oghje quantu so?
So puru, quelli chi si ponu u megliu, intriccià inde una pulitica d'accunciamentu di u territoriu.
So e forze vive di u mondu campagnolu, quelli chi campanu, chi puliscenu, chi intratenenu 90% di a nostra terra!
So quelli chi hanu eri, é chi sempre oghje traculineghjanu a nostra cultura é e nostre tradizione. Chi sparghjenu i nostri sapé-fà ancestrali.
Per quessa l'agricultura deve ritruvà tutta a so piazza inde a nostra a suciétà. Un agricultura chi saperà pruduce per nutrisce u so populu.
A mondialisazione sterpa quesse l'agriculture, a ricerca di rentabilità inde u sistema di a PAC, face cambià l'orientazione incù sempre listesse idea: A Dipendenza alimentaria (é energetica) é una pruduzione importante aiutata, sustenuta a l'esportazione. Mà inde u sistema pruduttivistu di u sempre di più, u sempre più grande.... E si perde a qualità, si perdenu i sapé-fà sottu a u pesu di l'obligazione di risponde a regule é legge fatte da altri e per l'altri
Mà a Corsica ùn hé sola a vittima, simu scritti inde e stache di resistenza mundiale.

L'agricultori, I'artisgiani, i picculi cummercianti aspettanu un sustegnu forte di a suciétà Corsa.
Prima quellu di u discorsu poi dopu quellu di i fatti. Vi credimu capaci di fà rinasce a speranza.

U settore di u turisimu, deve esse pigliatu in contu cume cumplementariu inde l'ecunumia corsa di dumane. Ci deve purtà quellu sopra-più a a valurisazione di i nostri prudotti, a a spartera di a nostra cultura, e di e nostre tradizione: Si deve d'esse, in armunia incù e scelte di a suciéta di dumane che no bramemu per a Corsica.
Per custruisce l'écunumia d'un paese bisogna a creà richezze é impieghi in tutti i settori d'attività é micca Solu cùn u sviliuppu di u turisimu e di u serviziu publicu, indispensevule ch'ellu sia!

30 anni di lotta, I'aspettu culturale ghjé sempre bé prisente inde u discorsu, mà inde i fatti:
- Quantu so i nostri figlioli dà 7 à 17 anni ad aduprà a so lingua materna per i so ghjochi, per e so discursate, per e so lite?
- Quantu so i giovanni o più anziani a Ieghje u pocu d'opere scritte in lingua Corsa?
- Quantu so i giurnali d'infurmazione (sianu naziunalisti) a offre più d'una pagina in lingua materna?
- Quantu so l'omi e e donne, vechji e zitelli, a sprimesi in Corsu durante e reunione e l'accolte pulitiche?
- Quantu so quelli chi ùn riescenu a traduce in corsu cio ch'elli pensanu in francese?
- Quantu so a pensà in Corsu, cio ch'elli hanu dà di, sippuru in francese?

L'assenza di disposizione istituziunale ùn po solu risponde a 'sse dumande!
Ci cala a fede militante, é 1'interessu filosoficu. Voi soli, Uniti, puderete fà risorge a surgente militante in core a noi tutti!

Ci vole dinù ad amparà a riflette incù u nostru capu, or duncque a piglià decisione fora di e legge francese o auropeane, per tuttu cio chi tocca a e nostre muntagne, e nostre campagne, a nostra cultura, per a pulitica in generale, a u sensu etimologicu di a parulla.

Cio chi ci abbisogna, ghjé di definisce l'obiettivi, poi strada facendu s'accuncierà a somma.

Una definizione di I'utilisazione di e terre:
- per l'agricultura
- per l'urbanisazione - per preserve e richezze naturale - per l'industria - per u turisimu

Una definizione di e legge d'investimèntu:
- per u turisimu - per e suciéta Corse o frustere chi si volenu agradicà in terra di Corsica - per a pulitica di l'energia -per a pulitica di trattamentu di u rumenzulu -per i trasporti - per a maestria di l'acqua -per a grande distribuzione

Una definizione di I'accunciamentu di territorju:
-per mantene un equilibriu tra l'omi di e pieve e i rughjoni di Corsica - per mantene l'attività e a presenza umana in ogni locu - per mantene una cultura viva, e vultata versu 1'avvene - per mantene u nostru patrimoniu storicu e naturale - per un sviluppu ecunomicu armuniosu di l'omi e di a natura

Una definizione d'un sistema educativu é di a furmazione di I'omi:
- per 1'orientazione d'una Università, aperta a l'avvene e in cerca d'émancipazione pulitica - per impone a nostra lingua, inde a vita quotidiana a tutti i nivelli - per l'amparera di a nostra storia passata é cuntemporanea - per furmazione di 1'omi é e donne in attività - per a furmazione prufeziunale di i giovani a a ricerca d'un impiegu

Una definizione d'un sistema suciale:
- chi saperà piglià in contu i prublemi di l'operai, e di l'inseme di u settore salariatu - chi saperà piglià in contu u fattu chi u nostru populu hé vechju, i chi i vechji so a nostra memoria viva. Chi ci tocca a dalli capu per accumpagnalli sin a a morte.

L'unione che vo bramate, ùn si po almanaccà allusingendu quindi e quallandi, deve esse cume u granu maturu inde a spiga, ch'aspetta a sighera é u l'ora di a tribbiera.

Mà sàppiate chi vi porghjeremu aiutu, dà u lavoru à a suminera, dà a sighera à a spuléra, nantu a 1'aghja antica induv'eIIu traghje u ventu sulennu di a Libertai.

A Raggione ghjé a nostra forza


FLNC