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COMMUNIQUE DU FLNC dit du 22 octobre 2002 (source Forum
Pasquale Paoli)
Communiqué du FLNC remis aux
structures présentes à CORTI pour la Réunion.
FLNC
Partitu Sucialistu per l’Indipendenza * Partitu di a Nazione Corsa *Accolta
Naziunale Corsu * U Partitu di a Chjama * A Chjama Naziunale * A Manca Naziunale
* Corsica Nazione * Indipendenza * I Verdi Corsi * U Rinnovu
Sittembre di u 2003-09-24
FRATELLI
Site oghje nantu a u versu naturale di a nostra storia, u versu chi vi chjama à
a riflessione; quella d'una ricerca ghjusta é indispensevule d'Unione. L'Unione
Santa di u populu Corsu per a so salvezza, é per cio, prima di tuttu, l'unione
di l'inseme di e forze publiche chi cumponenu u muvimentu naziunale.
Sta dimarchja vi deve impone a scelta di a strada à piglià per pudé sbuccà à a
suvranità tanta bramata da noi tutti.
So numerosi l'andati arcani chi vi ponu purtà sin'à e sarre serene di a Libertai,
so parechji i chjassi cunisciuti chi ponu guidà i vostri passi sin à 'sse cime
sulenne. Mà a marchja po esse longa é fastidiosa, or duncque, a fiancu a voi
marchjeremu!
Avete sceltu, incu raggio, di parlà di l'impegnu di a lotta armata.
A cunniscite tutti quessa l'impegnatura...
Tutti avete datu sangue, forza, lacrime, aiutu o puru sustegnu un ghjornu
passatu...
Tutti avete trimatu, pientu, mughjatu, spartutu o puru guaritu, nutritu,
asciuvatu lacrime e sangue in 'sse annate passate.
Nimu ùn po nigà tanti trastusgii e malanni! A vostra riflessione ghjé logica é
leghjitima, ghjé dinù nostra!
Mà dà a leghjitima viulenza (clandestina) à a spressione democratica leghjitima
ghjé storta a strada.
- quantu so i prugetti speculativi mandati a catemu da l'azzione publica é
democratica?
- quantu so i discorsi vani, é e trattazione piatte chi fecenu cede a
ripressione pulitica?
- quantu so l'azzione publiche chi piantonu i manghjoni ingordi inde e so
malfatte é e so cumbriccule?
- quantu so, sempre oghje e spressione democratiche chi impauriscenu i peghjii
incetadori?
Eppuru a sapemu, e cunniscimu e derive di a lotta armata.
L'estru di l'omi ùn hé solu respunsevule; a depolitisazione ghjé a ruvina di u
militante. L'officialisazione di a so funzione inde a struttura dinû!
- Mà quantu so, i scunisciuti sinceri, che vo ùn dubitate mancu di gljornu?
- Mà quantu so iss'operai, ingenieri, teeniehi, agricultori é artigiani chi
mettenu a spessu a so libertà in ghjocu é a so famiglia in periculu, per una
causa ghjusta, senza interessi perché ùn trovanu oghje inde i muvimenti publichi
a fiaccula di a speranza?
- Mà quantu so ad ùn di nunda, è chi facenu di ghjomu a palesu o di notte inde a
bughjura?
- Mà quantu so ad avé datu tuttu, senza durnandà nunda?
- Mà quantu so ad avéne una techja di a clandestinità?
- Mà quantu so pronti a fassi ghjudicà da i soi?
Per spenghje u focu di a viulenza clandestina, solu un sofflu maestru populare
ci po ghjunghje.
Avete oghje a pussibilità d'ingunffia u pettu per purtà 'ssu sofflu, tandu
spenghjeremu e bruste incù i nostri pedi!
Vi date u tempu di custruisce, per a Corsica di dumane un' andatura sputica é
schietta, chi purterà a speranza populare à crede ad una suciétà nuvella, induve
chi l'orni Corsi camperanu fieri é liberi segondu a legge dii 50 diritti, pari a
tutti l'altri.
Una operata majo, una muraglia a l'usu di quelle ch'avvinghjenu e nostre
muntagne, chi cunfinanu e nostre pieve, ch'accinghjenu l'orte seculare di a
nostra storia. Una muraglia per difendeci, mà dinù per pusàci, per arripughjàci,
é per custruisce... Ci purteremu e nostre petre, e nostre scaglie una a una!
Sapemu bé che vo saperete truvà e donne é l'omi novi per purtà a bandera di a
lotta. Donne é omi di vaglia é di savièzza, ch'ùn hanu avutu sin 'ad oghje a
supportà i pesi grevi di e respunsabilità passate (attive o passive...), omi e
donne chi saperanu fà sorge un prugettu di suciétà, fimdatu nantu a i valori
cullettivi di u populu Corsu. Omi e donne già impegnati inde a suciétà civile,
pulitica o sociale di a Corsica.
L'eletti di dumane devenu esse quelli di u populu, é micca quelli di i partiti !
Si devenu avvicinà di e forze ecunomiche, suciale, culturale, prufeziunale,
associative. Tutta sta ghjente impegnata aspetta d'esse intesi, capiti é micca
sottumessi é ingulliti dà i partiti, qualeli sianu!
A lotta nantu a u terrenu esiste sempre, ùn ha bisognu d'esse «ripigliata in
manu», mà brama una ascolta sincera.
Un prugettu di suciétà, apertu a una ecunumia resistante à u sistema finanziariu
mundiale.
Una resistenza à u marosulu neu-liberale chi crescendu i mari finanziarii, ei
rode pian-pianinu e terre d'ogni paese.
Un prugettu di suciétà puliticu!
U dibattitu istituziunale ùn deve esse che una callaghja nanta u chjassu di a
lotta.
Una callaghja prestu aperta da u populu, quand'ellu saperà induve ci vole a andà,
é ch'ellu averà a mente chi u benistà cumunu di u populu passa per a resistenza
a tuttu cio chi u sottumette!
Forse iss'ultime annate passate, u solu dibattitu istituziunale ha infragicatu a
fede militante, nantu a u tavulinu di a riflessione pulitica.
Una riflessione micca fundata sola nantu a un settore d'attività cume u turisimu.
U turisimu ghjé oghje, unu di i mutori di a mundialisazione. Face partitu di l’attrezzi
in manu a i grandi gruppi internaziunali (trasporti, agenzie e gruppi di centri
di vacanze, grande distribuzione, banche...) é a l'interessi privati frusteri
oppuru Corsi, chi inciaccanu e culture, chi sfruttanu u patrimoniu naturale é
culturale a prufittu di i so propii interessi, a pro soiu!
U turisimu ùn hé micca ammaestrevule! U so sviluppu dipende di e mode, di e
situazione pulitiche di i stati ricchi ; ellu po dinù di manera rapida é
incuntrolevule, scambià é so destinazione segondu l'estri intemaziunali di u
mumentu, segondu a stabilità pulitica di tale o tale paese di a pianetta,
segondu l'accordi intemaziunali di 'ssi paesi accuglienti incùn i paesi
sviluppati chi mandanu a so ghjente a fassi coce à u sole, oppuru à godesi
appena «d’aria pura» chi li manca induve ellii.
L'accolta di tanta ghjente in cusi pocu tempu dumanda sforzi impurtantissimi a u
populu Corsu.
Ci vole a suppurtà u pesu di e strutture d'accolta, quandu oghje ghjornu ghjé
quasi impussibile di truvà alloghju a prezzu muderatu per i nostri giovanni, sia
in campagna sia inde e città.
U pesu di a polluzione e di u trattamentu di u rumenzulu (quandu ùn avemu ancu
decisu di l'orientazione à piglià per què), u pesu di a gestione di l'acqua d'istatina
(quandu ci manca a noi paisani, citadini é agricultori), u pesu di a maestria di
l'energia, (quandu qui dinù e scelte maio ùn so ancu state definite).
90% di u populu stà oghje in Corsica inde e zone urbanizate.
Quale so oghje i Corsi chi si ponu custruisce una casa in paese o in campagna?
Quale so i Corsi oghje ch'hanu i mezzi di cumpràssi una lenza di terra per
custrusice?
Quantu so i Corsi oghje a pudéssi pagà un affittu per una famigliola a 550 E u
mese, senza e cariche?
Cacciati i 35 % di a populazione attiva chi so funziunarii, 50 pochi quelli hanu
i mezzi. Eppuru so quelli chi vedenu tutti l'anni, appena di più, cresce e «villà»
occupate un mese a l'annu!
Ghjé vera chi li ferma a pussibilità di a lucazione in quante che guardianu dà
sitiembre à a fine di maghju...
U settore di battimentu si po, ellu, sotisfà di 'ssu sviluppu.
Mà quantu so i giovanni corsi a fà i camalli?
Qui dinù u dibattitu nantu a cursisazione di I'impieghi hé troncu é s' arresta a
u settore publicu
So poche e riflessione chi portanu à a cursisazione di l’impieghi inde u
battimentu, l'agricultura, a mecanica oppuru l'artisgianatu (ancu per l'attività
nobile cume i panatteri, i macellari, i bancalari...)
Quantu so i nostri figlioli a vulé piglia quessi I'impieghi?
A vostra andatura deve dinù, valurizà quessi l'impieghi, deve purtà i giovanni
ad esse fieri di fà quessi i travagii. So utuli, quante l'altri, per a
custruzione di u nostru paese. Un operaju incùn una cazzola vale bé un dutiore,
un stitutore, un avucatu o un tecnicu di quale siasi I 'Agenzia o l 'Oftiziu né?
L'Agricultori, l'artisgiani, i picculi cummercianti so quelli ch'hanu resistitu
u più a u sistema, mà oghje quantu so?
So puru, quelli chi si ponu u megliu, intriccià inde una pulitica d'accunciamentu
di u territoriu.
So e forze vive di u mondu campagnolu, quelli chi campanu, chi puliscenu, chi
intratenenu 90% di a nostra terra!
So quelli chi hanu eri, é chi sempre oghje traculineghjanu a nostra cultura é e
nostre tradizione. Chi sparghjenu i nostri sapé-fà ancestrali.
Per quessa l'agricultura deve ritruvà tutta a so piazza inde a nostra a suciétà.
Un agricultura chi saperà pruduce per nutrisce u so populu.
A mondialisazione sterpa quesse l'agriculture, a ricerca di rentabilità inde u
sistema di a PAC, face cambià l'orientazione incù sempre listesse idea: A
Dipendenza alimentaria (é energetica) é una pruduzione importante aiutata,
sustenuta a l'esportazione. Mà inde u sistema pruduttivistu di u sempre di più,
u sempre più grande.... E si perde a qualità, si perdenu i sapé-fà sottu a u
pesu di l'obligazione di risponde a regule é legge fatte da altri e per l'altri
Mà a Corsica ùn hé sola a vittima, simu scritti inde e stache di resistenza
mundiale.
L'agricultori, I'artisgiani, i picculi cummercianti aspettanu un sustegnu forte
di a suciétà Corsa.
Prima quellu di u discorsu poi dopu quellu di i fatti. Vi credimu capaci di fà
rinasce a speranza.
U settore di u turisimu, deve esse pigliatu in contu cume cumplementariu inde l'ecunumia
corsa di dumane. Ci deve purtà quellu sopra-più a a valurisazione di i nostri
prudotti, a a spartera di a nostra cultura, e di e nostre tradizione: Si deve
d'esse, in armunia incù e scelte di a suciéta di dumane che no bramemu per a
Corsica.
Per custruisce l'écunumia d'un paese bisogna a creà richezze é impieghi in tutti
i settori d'attività é micca Solu cùn u sviliuppu di u turisimu e di u serviziu
publicu, indispensevule ch'ellu sia!
30 anni di lotta, I'aspettu culturale ghjé sempre bé prisente inde u discorsu,
mà inde i fatti:
- Quantu so i nostri figlioli dà 7 à 17 anni ad aduprà a so lingua materna per i
so ghjochi, per e so discursate, per e so lite?
- Quantu so i giovanni o più anziani a Ieghje u pocu d'opere scritte in lingua
Corsa?
- Quantu so i giurnali d'infurmazione (sianu naziunalisti) a offre più d'una
pagina in lingua materna?
- Quantu so l'omi e e donne, vechji e zitelli, a sprimesi in Corsu durante e
reunione e l'accolte pulitiche?
- Quantu so quelli chi ùn riescenu a traduce in corsu cio ch'elli pensanu in
francese?
- Quantu so a pensà in Corsu, cio ch'elli hanu dà di, sippuru in francese?
L'assenza di disposizione istituziunale ùn po solu risponde a 'sse dumande!
Ci cala a fede militante, é 1'interessu filosoficu. Voi soli, Uniti, puderete fà
risorge a surgente militante in core a noi tutti!
Ci vole dinù ad amparà a riflette incù u nostru capu, or duncque a piglià
decisione fora di e legge francese o auropeane, per tuttu cio chi tocca a e
nostre muntagne, e nostre campagne, a nostra cultura, per a pulitica in generale,
a u sensu etimologicu di a parulla.
Cio chi ci abbisogna, ghjé di definisce l'obiettivi, poi strada facendu s'accuncierà
a somma.
Una definizione di I'utilisazione di e terre:
- per l'agricultura
- per l'urbanisazione - per preserve e richezze naturale - per l'industria - per
u turisimu
Una definizione di e legge d'investimèntu:
- per u turisimu - per e suciéta Corse o frustere chi si volenu agradicà in
terra di Corsica - per a pulitica di l'energia -per a pulitica di trattamentu di
u rumenzulu -per i trasporti - per a maestria di l'acqua -per a grande
distribuzione
Una definizione di I'accunciamentu di territorju:
-per mantene un equilibriu tra l'omi di e pieve e i rughjoni di Corsica - per
mantene l'attività e a presenza umana in ogni locu - per mantene una cultura
viva, e vultata versu 1'avvene - per mantene u nostru patrimoniu storicu e
naturale - per un sviluppu ecunomicu armuniosu di l'omi e di a natura
Una definizione d'un sistema educativu é di a furmazione di I'omi:
- per 1'orientazione d'una Università, aperta a l'avvene e in cerca d'émancipazione
pulitica - per impone a nostra lingua, inde a vita quotidiana a tutti i nivelli
- per l'amparera di a nostra storia passata é cuntemporanea - per furmazione di
1'omi é e donne in attività - per a furmazione prufeziunale di i giovani a a
ricerca d'un impiegu
Una definizione d'un sistema suciale:
- chi saperà piglià in contu i prublemi di l'operai, e di l'inseme di u settore
salariatu - chi saperà piglià in contu u fattu chi u nostru populu hé vechju, i
chi i vechji so a nostra memoria viva. Chi ci tocca a dalli capu per
accumpagnalli sin a a morte.
L'unione che vo bramate, ùn si po almanaccà allusingendu quindi e quallandi,
deve esse cume u granu maturu inde a spiga, ch'aspetta a sighera é u l'ora di a
tribbiera.
Mà sàppiate chi vi porghjeremu aiutu, dà u lavoru à a suminera, dà a sighera à a
spuléra, nantu a 1'aghja antica induv'eIIu traghje u ventu sulennu di a Libertai.
A Raggione ghjé a nostra forza
FLNC
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